O cuadro de Aureliano de Beruete y Moret        (Orillas del Avia en Ribadavia)

Este é o cadro famoso de Aureliano de Beruete y Moret que deu lugar a unha investigación moi animada no foro. O cadro foi pintado sobre 1880.  Trátase dun óleo/lenzo.  A pregunta que fixo Julio Freijido, no foro ,  que nos liou a todos,  foi: qué lugar do río Avia, o seu paso por Ribadavia,  representa este cadro.?

A música que debera sonar é de Ry Cooder, "Nubes do outro lado", interpreta Carlos Nuñez ,e aparece no álbum "A Irmandade das Estrelas". Trátase dunha dedicatoria miña a Aureliano Beruete (1845-1912), polo plano das nubes que se ven, un máis,  dentro da teoría dos "planos escalonados vistos dende unha taza de Ribeiro".

Esto é un resumen da investigación:

 

 

 

 

Moitas, moitísimas intervencións no foro, estas de arriba son algunhas, non todas...

 

 

 

        Pepe Lui :"Penso que o punto de vista è dende a carretera da Foz, e o que se ve do barrio xudeu è a parte da antiga muralla detràs da eirexa da Magdalena. Me parece ver o arco da pequena porta do pasadizo que conecta a pequena plaza que hai a caròn da eirexa da Magdalena co que - segùn lembro - chamaban o parque Robla.
Na Foz estariamos màis ou menos na curva onde fai a subida a estrada e estàn (ou estaban, fai moito que non paso por alì) detràs a maioria das casas dese lugar.
Un cadro marabilloso. È a primeira vez que o vexo e sei da sua existencia. Fantàstico."

 

 

        Amando:"Cambiando de tema, e sobre o cadro do que estades a falar, é unha imaxe que eu tampouco había visto de Ribadavia, nin en pintura. Por un lado pareceme un cadro pintado dende os caneiros da Foz, onde se ve o Coto da Oliva na marxe inferior dereita e o barrio xudeo arriba, con esa espectacular casa de pedra, ainda que no me cadra, porque unha casa dese porte debería existir na actualidade. Poidera ser tamén a zona de extramuros vista dende o antigo matadoiro, e a casa grande que sexa o edificio do museo etnográfico. Tamén me cadra a posibilidade das fachadas posteriores das edificacións existentes no tramo de rio que vai dende a ponte de San Francisco ata a ponte do Ferrocarril, xa que as laxas de pedra que se ven á beira do rio seméllanse moito as que hay enfronte da casa sindical. De tódolos xeitos hay que seguir investigando esta cuestión".

 

 


        Julio Puente:"....a Julio Freijido, dende logo que a única casa con contrafuertes de esa categoría está nesa zona que eu digo, a do lado da casa da "Fidela" e decir, o Delicatessen ou mellor onde ten o psicotécino o Rogelio; e eso que os contrafuertes no son así si non que os ten en ángulo,....polo contrario o meu "cuñao" Amando no sei donde ten esa vista dende o Coto da Oliva ou dende os Caneiros??. Museo?? moita imaxinación. (Eu tamén te quero Amando, sobre todo cando me ves comer o bacalao co Chacoto e a falar de política). "ele...., ele...., pandereta".
Felicidades o avó Secundino"

 

 

      

   

          Replica de Amando:  "En primeiro lugar, querido cuñado, eu barallo tres teorias das cales tí non te enteraches ou non te queres enterar. A teoría da imaxe dos caneiros co coto da Oliva (non é o Coto do Frade)ten a sua lóxica, xa que as laxas da parte inferior dereita do cadro aseméllanse un montón a forma do susodito coto. Esto poidera ser así sempre e cando os terreos da ribeira en esa zona chegaran ó mesmo, o cal podería ser posible a finais do século XIX. A zona de auga remansada, así coma a espesa vexetación da ribeira, podería corresponderse coa antiga zona da praia fluvial dos caneiros da Foz, onde actualmente discorre o paseo peonil. Pero eiquí non cadran as edificacións existentes na parte superior do cadro nin tampouco a escasa altura dende o nivel da auga do rio ata onde se implantan os edificios.
A miña segunda teoría e perfectamente válida: vista dende o matadoiro, rua Extramuros e Museo Etnográfico; ainda que nesta teoría tampouco encaixa o formato do edificio central nin a altura dende o rio ata a rua Extramuros. A fachada do edificio central que se ve no cadro poidera coincidir aproximadamente coa fachada do Museo á Rua Travesía de Santiago.
A terceira teoría: fachadas traseiras fronte a casa sindical, poidera ser perfectamente válida, coa salvedade de que ¿ónde se meteu ese magnifico edificio?, ¿desaparaceu por arte de maxia?.
Un edificio tan impresionante coma ise tería que seguir existindo na actualidade, e de non ser así debería haber antecedentes históricos do mesmo.

IV teoría de Canitrot (este é un engadido meu)


A miña cuarta teoría que e o pintor fixo unha libre composición, aproveitando diversos temas de Ribadavia e arredores, e mediante a técnica de cortar e pegar fixo un cadro para que os de Ribadavia nos volvésemos tolos averiguando a que zona pertence.


¿Psicotécnico do Roxelio, casa da Fidela, Casa do Amil, Delicatessen..?. ¡Tí Ruso toleaches!. ¡Non che sentan ven eses vóos en halacoptero!.
¡E dis que che vou a comer o bacalau, pero o que non lles contas a este xente e que cando me invitas a comer no teu pazo de Ventoselo, teño que levar eu a comida e o viño, senón mátasme a fame!.
¡Nembargantes sígote querendo!  

 

 

 

       Andrés, botando o anzó...: arallo,Amando, falas pouco pero que ben falas.

      Menacho, facendo a ceba das augas...:  Eso, eso, Andrés. Tíralle da lingua. Tíralle da lingua, que este é capaz de botar a parrafada, sentar cátedra, e non volver polo sitio ata dentro de outros dous anos.  

 

      Replica despiadada de Julio Puentes, é coña... "Esto parecen as alegacions do PXOM¡¡
Sempre igual......
Que nin si..., que nin non,.... se non que.... todo o contrario.
Os do NON xa estan equí.
Tantas teorias tendrás que acertar algunha, solo che falta decir que usou o "Potochó" (Photoshop).
P.D. Eso de airear temas familiares no foro vai traer cola. Xa se enterará que manda.
Ademais xa sei por que fai tempo non te vexo,...por que en vez da pesca do salmón (que non levo probado nin bocado, se non que o diga Vitoiro que me fio del, parece que estas embarcado na pesca de altura na procura do bacalhau.
Eu tamén te quero pero,....xa menos¡¡"

 

         Pepe Lui. A volta a natureza...: "Julio, puede que tengas razòn, la verdad yo tampoco lo tengo claro.
Vamos a ver : lo primero SUPONER que el artista tuvo la voluntad de representar EXACTAMENTE lo que veìa, lo que solo podemos suponer. Pero el artista es libre de recrear lo que ve o inventarselo. Puede que se haya INSPIRADO en las orillas del Avia, pero a partir de ahi se dejò llevar por su imaginaciòn y creò un paisaje muy parecido al real pero no exacto. Incluso pudo haber combinado elementos reales (edificios, orillas, vegetaciòn,..etc) pero de diferente procedencia.
Estamos SUPONIENDO sin embargo que el artista COPIÒ del natural tal cual lo veìa.
En segundo lugar, està claro que Ribadavia cambiò bastante en los ùltimos 130 años. Algunas partes, otras sin embargo estàn casi igual que hace 500 años o màs.
Pudiera tratarse efectivamente de ese otro tramo del Avia, vista la villa desde el matadero.
Pero si suponemos la hipòtesis "FOTOGRAFICA", hay dos elementos que no encajan, y los dos son VEGETALES precisamente, puesto que los edificios podemos perfectamente suponer que han desaparecido y cambiado, como sucede habitualmente en el desarrollo urbano. Uno, es el àrbol solitario que se ve en la mitad izquierda del cuadro, àrbol que domina esa especie de atalaya, y que a mi me ha dado por suponer que podria tratarse, si no del mismo de otro que hubiese anteriormente en su lugar, de un gran àrbol que, si mi pobre memoria no me falla, està (o estaba) en el llamado parque Robla, mini-atalaya desde la que se divisa la Foz precisamente en Os Caneiros. El otro elemento, son las copas apenas entrevistas de unos àrboles que pueden verse por encima de los tejados de esa gran edificaciòn, y que deberian encontrarse hacia el interior de la villa, intramuros, lo que coincide, creo yo, con la ùnica zona que yo recuerde minimamente arbolada en esa parte del barrio judio que es esa pequeña alameda que està al lado de la iglesia de la Magdalena.
Aunque efectivamente, como se ha dicho aqui, hay otros elementos que no encajan bien, como la altura desde la superficie del agua hasta las edificaciones, mucho menor que la que se observa en los Caneiros.
En fin,.... ¡sabe dios! ....

  
 

   

        Álvaro, documentando o tema...: "Julio, estoy de acuerdo con Pepe Lui, es un paisaje maravilloso.  No acabo de identificar la casa grande con contrafuerte, pero es una chulada. ¿Sabes si se está exponiendo en algún sitio?  . Aportando fotografías, quizás esta..."  

        Menacho, atizando o lume...:"Hay una foto que bajó Álvaro hace tiempo desde www.todocoleccion.net en la que se fotografía la orilla derecha del Avia, enfrente del matadero antiguo, y en la que aparece en primer plano el puente del ferrocarril. Está sacada desde el monte de la Foz. He intentado subirla a Picassa, pero no he podido; a ver si Álvaro la localiza y la puede subir.

Pués bien, en esa foto se aprecia, a la derecha y a un nivel medio, una columna y la construcción que soporta. Es una zona rectangular de sombra. En la pintura, esta columna aparece soportando únicamente una viga, la construcción superior ha desaparecido. Se ve la sombra de la columna y de la viga en la pared. Al principio yo creí que era un cruceiro, pero es una columna con su viga.

Por lo tanto, esto creo que apoya la idea de Julio. Parece la orilla derecha del Avia, enfrente del matadero antiguo.    

 

           Álvaro, a solución culinaria...: "Pero yo creo que lo mejor es que Amando y Julio (Puentes Agregán), el sábado, antes de ir a comer el bacalao a Ventosela, imprimais el cuadro, cojais el jeep y vayais por el camino de A Foz a descubrir el encuadre exacto. Yo creo que salvo que tenga razón Pepe Lui en lo de que el pintor se haya inventado algunas partes del cuadro, la referencia mas invariable debería ser las rocas de la orilla.

 

  

         

        Pepe Lui, con problemas lóxicos...: "ostrassss, esto do cuadro - o certo è que - deu un xogo de carallo, menuda mao de correos, e ata case un cisma "familiar"
ou gastronòmico-familiar, jajaja .....
rapaces, a verdade è que eu xa estou feito un lio, xa non sei se son os caneiros, a veronza ou a franqueiràn,...... ou un remanso no Pisuerga..... a bùsqueda pode ser interesante, bastarìa con detectar algùn elemento arquitectònico que se conservara hoxe en dia e do que poideramos estar razonablemente seguros que non pode ser outro que o do cuadro,
o problema è que, para empezar, adonde arallo ,como di Andrew, foi a parar ese mamotreto impresionante de canteria de pedra? non queda ningùn vestixio del?... parece moi raro que, SE EXISTE, non quedara nada recoñecible de ese edificio, tende en conta que apenas fai 130/135 anos que se pintou, de fiarnos das datas que pon nesa web onde se pode ver..... hai casas en Ribadavia (sen falar xa dos monumentos) que levan ahi moito màis tempo ....  

 

         Pepe Lui, a resposta está no vento... digo nas augas...: "Hay un pequeño detalle que me obliga a rectificar en el sentido de darle màs verosimilitud a la teoria de Julio.
Es lo siguiente: las tres mujeres que estàn lavando en el rio, lo hacen sobre una de esas "laxas" que flanquean (bueno, o lo hacìan ...antes de que las hicieran "polvo"..) las orillas del Avia a su paso por la villa. Sobre esa gran roca viene a acabar una pequeña escalera que comienza en una pequeña PUERTA
desde, se supone, una finca que hay antes, entre las casas de la derecha y la orilla del rio. ¿En què zona de las orillas del rio se podria encontrar una finca trasera que comunicara con las orillas del rio a travès de una especie de puerta?
No recuerdo que se pudiese encontrar nada parecido en la zona enfrente a os caneiros, sin embargo creo recordar alguna finca de las que hay entre el puente de San Francisco y el puente de hierro con esas caracterìsticas, y me parece que era alguna de las que estàn colindantes con el puente de San Francisco, una de cuyas piedras sobre la orilla del rio a esa altura se me parece bastante a la que se ve en el cuadro. Y por cierto, en alguna de esas fotos antiguas como de los años 20 se ven àrboles en esa parte de la orilla.

 



 

         Mimiá, o triple ollo dunha artista: "El cuadro es precioso pero tengo serias dudas de que sea Ribadavia. Estoy con Julio en que la única posibilidad es la casa de la Fidela o la que esta al lado que tiene unos enormes muros de piedra. También justo debajo de esas casas hay unas rocas parecidas a las d ela foto. Al principio te viene a la mente la tafona pero tendria que verse la iglesia de la Magdalena y el casco antiguo , además desde el río a la plaza de la Magdalena hay una altura descomunal. Habrá que situarse en el matadero y hacer una foto desde alli .  

Desde el matadero no puede ser , nunca se veria el lateral derecho de la casa. Tendria que ser desde la sindical, debajo de la iglesia de San Francisco. Aun así me siguen faltando casas e iglesias.  

 

     

     

                               

 

       Secundino, a matemática do caos...: "En realidade o único que pretendo é demostrar de que entre as teorías que tendes a que máis se acerca a realidade é "a IV teoría de Amando Canitrot".

En efecto este pintor, Beruete,  seica sigue no seu traballo un orden planimétrico típico de algúns impresionistas do século XIX, vaia por diante que son de ciencias polo tanto n.p.i. destas cousas, así,  dibuxa planos nítidos e equilibrados que vai escalonando ata o fondo. Este método matemático ten un nome que debérades saber no Ribeiro...

Trátase polo tanto dunhos planos escalonados dibuxados en esbozo dunha forma solta e independente e que non estades a ter en conta. Dende logo esta é unha opinión discutible.

Finalmente a hora de reunilos achega elementos novos, concretamente un que non tendes en conta,  que da como resultado o sensacional cuadro o que pón o título "Orillas del Avia"; o cal é lóxico, xa que fixo o cadro na súa viaxe a Galicia e estando en Ribadavia, Sada, Santiago  e Vigo. Xa me diredes que río ten Sada e Vigo. O de Santiago é un regatiño, non é un río.

O nome da teoría matemática que avala o anterior é "Teoría dos planos escalonados vistos dende unhas tazas de  bon viño do Ribeiro"

Resumindo a miña idea: vai ser certa a IV teoría de Canitrot. ¡Enhoraboa!.

 

SEGUIRÁ...

E TANTO QUE SEGUIU.

 

        Julio Puentes, un gran traballo de precisión...:  A vosa teoría, a IV de Amando, solo se sostén con eso...."... dos planos escalonados vistos dende unhas tazas de bon viño do Ribeiro".
Acabo de enviarlle a Álvaro as miñas probas(alegacions), penso que definitivas pero con vos nunca se sabe, sobre a famosa edificación.  

A resposta de Julio foi contundente e basada en planos que incluso puso no seu blog:

http://ribeirao-ribeirao.blogspot.com/

Pola súa importancia fago unha copia documental do mismo:

Razoamento de Julio Puentes:

Esta é a vista aérea da zona que Beruete plasmou no cadro.

------

A posición que sostén Julio Puentes é a marcada en bermello.

A posición según Julio que sostén Amando Canitro é a de azul.

A verdade é que non están moi lonxe unha da outra.

Outras bases de Julio Puentes:

Fotografía sacada por Jean Lauret sobre 1878.

 

Imposible de refutar:

Aquí está a casa:

A fotografía, de finais do século XIX,  non é lóxicamente de Santi M. Amil.

Cuñao,.....podes ver a casa?

Este domíngo bacalhau.

Ponno a desalar non como o outro que se che dispara o colesterol.

 

Ata aquí o razoamento de Julio Puentes.

----------------------------

 

          Amando Canitrot inda non está conforme... :  As miñas conclusións sobre o cadro de Beruete, Orillas del Avia, de Ribadavia a finais do Século XIX:
1.- Esta investigación xurdíu, como consecuencia da referencia aportada por Julio Freijido, sobre o cadro de Beruete, é máis concretamente: sobre qué zona do rio se habría inspirado o artista para facelo.
2.- Como toda laboura de investigación, abríronse varias liñas ó respecto, co lóxico obxecto, por parte dos “investigadores”, de ir eliminando sucesivamente as diferentes hipóteses, a medida que vaian xurdindo probas que avalen a dirección doutros camiños. Iste é o caso de Secundino, Pepe Lui, e un servidor, que soio coa referenza do cadro e o coñecemento “in situ” das referenzas do pintor, establecemos unha serie de hipótesis realistas, sobre a cuestión.
3.- As miñas hipótesis 3 e 4 situan o mótivo do cadro na zona do rio un pouco máis arriba do matadorio e fronte a éste; o mesmo que a do Sr. Julio Puentes, pero o que non cadraba era o feito de que o pintor plasmara a existenza dun magnifico edificio de similares características as dun pazo ou unha casa grande, e que ese edificio non exista na actualidade, tendo en conta que dende a data do cadro ata hoxe somentes pasaron 130 anos.
4.- Sigo pensando e manteño, que a marxe do rio que se ve no cadro (motivo do inicio desta investigación), e a zona que indico nas miñas últimas aportacións gráficas a este tema por ser máis coincidentes co representación que o artista fixo da beira do rio. Con respecto ó resto, e como dí Julio Freijido, un cadro desas dimensións tivo que ser pintado en estudio mediante bocetos e dibuxos de campo tomados polo pintor “in situ” (técnica de superposición de planos como dí Secundino) compoñendo logo en estudio toda a cuestión. Recordemos que é un cadro e non unha fotografía, co cal as proporcións, distancias focais, puntos de vista, etc., non son exactos, e a veces nin parecidos coa realidade.
5.- A laboura de investigación levada a cabo polo Sr. Puentes, non ten mérito algún, xa que algún “espía” lle pasou unha foto onde se ve a ponte do ferrocarril en construcción, e tamén “a casa de marras”. Lóxicamente, e a non ser que a foto esté trucada, isto é unha proba irrefutable da existenza da casa, co cal somentes che queda ir a ver si hay algún vestixio da mesma por algures. Pero isto non demostra que a beira do rio da que fala o Sr. Puentes sexa a que se vé no cadro.
6.- A existenza dunha fotografía, que claramente demostra a preexistenza da gran casa plasmada polo pintor (“edificio de marras” segundo o Sr. Puentes), e a posterior desaparición da mesma a principios do Século XX (datas nas que foron construidas as casa da Fidela, Psicotécnico do Rogelio e casa do Benito Amil), deberíanos encher de tristura, xa que a sua desaparición, aparte de ser un acto bestial, é un claro indicativo do deterioro e do caos urbanístico do Casco Histórico da Vila a principios do século XX, e a falla de respeto ás edificacións tradicionais do mesmo, que durante tantos anos se veu exercendo en Ribadavia.
7.- CONCLUSION FINAL: O Sr. PUENTES SEGUE ESTANDO ERRADO NA REFERENZA DA BEIRA DO RIO QUE REPRESENTA O PINTOR NO SEU CADRO.

 

Fotografía de Mimiá que cita no texto como foto 2.

Fotografía de Mimiá que cita no texto como foto 3.

Foto nº 4.

         Mimiá, fotografía o corpo do delito...: Hay cuatro puntos coincidentes con el cuadro:
1.La fachada plana de las dos casas ( Fidela + psicotécnico) con el contrafuerte : foto 2 , debajo de las tres ventanitas.

2. Columna de la derecha que se puede ver también en la foto 2

3. As laxas que estan debajo de la casa , foto nº 3.

4. El grupo de casas bajitas y contiguas que estan en el cuadro a la izquierda de la gran casa se corresponde perfectamente con las que se ven a la derecha de la foto antigua en blanco y negro , foto nº4.

No se corresponden muy bien las distancias de la casa grande con la columna, en el cuadro es mas pequeña y esta mas lejos.
La casa de los Amil se ve que es posterior . Además la foto antigua que también aportó Julio se corresponde con el tamaño de la casa de la Fidela y con la ubicación.

Simil que quere presentar, en forma cariñosa, a Pepe Lui, con boina para o vento...,  medindo a sombra do torreón  e aplicando a fórmula X=altura do torreón/tg (do ángulo que marca o sol nese intre).  Teño que recoñecer que a "teoría das sombras de pepe Lui" ten tela marinera...

          Pepe lui e a súa teoría das sombras, con consecuencias culinarias...: Partindo dunha "teoria" que citou Miguel (Menacho) sobre as sombras que se ven no cadro de Beruete, penso que hai un novo dato màis que sumar que sustenta a teoria formulada por Julio (ruso). Non è unha demostraciòn de que estè no certo, pero sen dùbida è un apoio màis, en contra de outras teorias, como a que sustentaba eu por exemplo ao principio, pensando que se trataba da parte posterior da Magdalena enfrente da Foz.
A razòn è a seguinte:
A orientaciòn da sombra no cadro de Beruete, se se trata de Ribadavia, do casco vello, e sobre todo nesa marxen do rio, è en direcciòn NORTE, o cal concorda coa proyecciòn das sombras dos edificios de Ribadavia tal e como se poden ver no GOOGLE EARTH se nos situamos por exemplo a unhos dous kilometros por enriba do casco vello (para elo podemos coller o helicoptero do Julio ....ou utilizar o googleearth, se temos medo a volar, como me pasa a min..jajaja..). A fachada NORTE do famoso edificio fantasma do cadro de Beruete seria asi pois a colindante coa columna solitaria que queda a mao dereita do edificio. A direcciòn das sombras do caseròn e da columna è a direcciòn NORTE, como è natural por outra parte, xa que o sol sae polo leste e ponse polo oeste pero dende o hemisferio norte vese como se fora describindo esa trayectoria mirando na direcciòn SUR. O efecto è como se a luminosidade nos chegara dende o horizonte SUR. Asi as sombras poden oscilar unhos poucos grados a esquerda ou a dereita da direcciòn NORTE segùn a hora do dia e de se o Sol està màis alto ou màis baixo no horizonte ou se è no comenzo ou no final do dia.
Vese nas imaxes fotogràficas do GOOGLE que a liña do ferrocarril o seu paso por Ribadavia, e as da estrada antiga, a que pasa rodeando a vila, que son case paralelas unha à outra, estàn ambalas duas orientadas na direcciòn NORTE-SUR, case, cunha pequena desviaciòn cara a dereita, ò leste, respecto a letra N que marca o rotor do prograna do google co que podes cambear a orientaciòn da imàxe.
As sombras dos edificios de Ribadavia que se poden ver claramente con esta màquina estàn lixeiramente orientadas un pouco à esquerda, en direcciòn oeste, da direcciòn NORTE.
Imaxino que esto ùltimo sò depende da hora do dia en que se tomaron esas imàxes fixas da vila para documentar a cartografia do google. Se estàn un pouco orientadas ò oeste, ò noroeste, eso è porque o Sol estaba ainda na fase ascendente dende o leste. Son sombras que poderiamos chamar AM (ante-meridium), antes do mediodia.
No cadro de Beruete, polo tanto, a fachada do caseròn que proxecta a sùa sombra sobre a columna solitaria ten que ser a fachada norte desa casa. A dereita do cadro, dereita dende o noso punto de vista, è o NORTE.
Sendo asi, sò poderìa ser posible, tanto se è a que dì Julio como se fora outra, que esa casa fantasma estivera nesa marxen da ribeira do Avia (supoñendo por suposto, como xa dixemos, que ese cadro se corresponda con Ribadavia). E esto o digo a partir ùnica i esclusivamente das SOMBRAS proxectadas.
Todas as casas entre a ponte de ferro e a de San Francisco, que teñen a sua fachada posterior mirando ò rio Avia, teñen a sùa fachada lateral dereita (para nos, segundo as vemos digamos dende a outra beira do rio, dende a sindical por exemplo) orientada cara o NORTE, xusto como lles ocorre as casas do cadro. Cousa que non ocurre coas edificaciòns que dende o barrio xudeu miran cara a Foz, que orientadas hacia o Sur ou Sureste, teñen a fachada correspondente da que estamos a falar orientada màis ben o leste.

Outro pequeno pero interesante detalle è o da columna solitaria que proxecta a sùa sombra a caròn da casa fantasma na fachada NORTE.
¡Què casualidade!.. nesa foto recente que aporta Mimià vese unha pequena construcciòn adosada à hipotètica casona, adosada à suà fachada NORTE, ou o que resta dela, e sostida ,coma se dun palafito se tratase e na sua fronte, mirando ò rio, por unha columna solitaria moi parecida a do cadro. Non è tanto que se pareza à do cadro, senòn que esa columna parece estar nunha posiciòn relativa moi semellante à que se observa na obra de Beruete, a unha distancia e posicionamento moi semellante à que ten a do cadro respecto à fachada da casona.

Sìntoo Amando, sìntoo moito, pero creo que a teoria do teu "cuñao" vai ser a que se leve o gato à auga... bueno, ou o bacalhau à brasa...

 

Na fotografía está o Vitorio estudiando o caso para Julio Puentes...

         Julio Puentes solicita unha autoridade imparcial : Eu solo me someto a autoridade imparcial de Vitoiro. (E a base de datos viva de Ribadavia e do Ribeiro).
Quisera ter a súa opinión de vez en cando,.. polo menos, neste foro;se non....seguirei manipulando fotos, ortofotos, planos e lienzos hasta que estedes aburridos.

Esta web queda á espera do que diga o Vitorio...

------------------------------------------------------------------------
 

          Menacho quere enmarañar  máis o tema...:  Unha cousiña, só para enzoufar e enmarallar un pouco máis o tema do cuadro (esa foi boa, moi boa, Julio Freijido).

Cando as mulleres ían lavar a ropa ó río (sintoo, non son machista, daquela eran mulleres), deixaban roupa a clareo e outra a poñía a secar tendida cerca do lavadoiro. Eu non vexo nin roupa a clareo, nin tendales, ónde están?

Con que xabrón lavaban ... o Lagarto de sempre ou o que se merca en Portugal (sen marca comercial)?

O pintor é madrileño. Como chegou a Vila? ... no coche de líña? ... no Xangai?

Por que elixiu ese punto concreto para pintar? Mira que é grande a Península Ibérica!!!

Ónde se hospedou durante a súa estancia no pobo?

Hai moitas, moitas preguntas todavía sen reposta ...    

???
    

Saír